CIRCUIT CLASSIC

MONTSANT 100%

Sortim de La Morera de Montsant pel Grau de l'Espinós per arribar després d'una forta pujada a la Serra Major, aquí agafarem direcció a Albarca, farem cim a la Roca Corbatera (1163m sostre comarcal del Priorat i punt més alt del tot el Parc), i després baixarem per passar pel primer avituallament del Circuit.

Aquí es desvia el recorregut Classic de l'Express, nosaltres agafarem la pista del Barrac dels Pèlags, un tram ràpid i molt bonic per recuperar forces.

Després ens desviarem per un senderó fins al Portell del Peret, on agafarem el GR171 fins la Mare de Déu del Montsant, un sender tècnic amb unes vistes infinites. A l'alçada d'aquesta bonica ermita, baixarem pel Grau de la Mare de Déu (molt pendent) i continuarem la pista que ens portarà al Collet Roig d'Albarca.

En aquest punt trobarem el segon avituallament del circuit Classic, i pujarem el Grau Gran per arribar poc abans del Pla del Grau i baixar pel pendent més tècnic de tot el recorregut. A baix estarem a la Llisera (GR174) on continuarem fins a Sant Joan de Codolar (penúltim avituallament) i arribarem fins a la Ruta dels Cartoixants.

Ja no deixarem la Ruta fins a meta, un tram de senders i pistes ple d'història creuant vinyes i cellers, poc més de 6 quilòmetres fins arribar de nou a La Morera de Montsant, passant abans per l'últim avituallament.